„Început ca un detox personal în 2019 al fondatoarei, TomBabe a fost inițial un thriftshop online, care a trecut însă repede la un studio fizic în Timișoara și mai departe a visat să aducă sub același acoperiș designeri locali, muzici pe vinil, piese vintage și retro care meritau să mai rămână printre noi, branduri cool și orice respiră și transpiră urban” – scrie pe site-ul TomBabe.
Acesta a fost începutul, iar apoi au apărut primele tricouri cu inscripții printate. Prima a fost colecția „Vorbește românește” – pe tricourile din aceasta se regăseau texte inspirate din cele mai frecvente greșeli în limba română: „mi-ar plăcea”, „pe care”, „decât nu, doar da”. Au urmat noi și noi modele, iar astăzi, tricourile TomBabe sunt omniprezente prin Timișoara. Le găsiți online, aici, dar și în magazinul PopUp Studio de pe strada Florimund Mercy din Timișoara, care adună laolaltă patru branduri timișorene (vezi mai multe aici).
Urmăresc brandul îndeaproape, pentru că îmi place mult! În 2023 am fost uimită să văd cât de bine s-a mulat pe tot ceea ce s-a întâmplat în oraș, și nu numai. A avut colaborări cu diverse festivaluri și entități, cu câteva tricouri – dar și alte produse – gândite special pentru acestea.
Pentru festivalul JazzX din Timișoara, cei de la TomBabe au făcut împreună cu sponsorul Regina Maria tricouri și sacoșe cu texte legate de jazz. Au dus o parte din magazin afară, într-un iglu montat în Piața Libertății; au făcut și căni în colaborare cu brandul timișorean de ceramică Gruni. Foarte mișto mi s-a părut ideea. Și nu știam că acesta era doar începutul!
Pentru Anonimul, TomBabe a realizat tricouri cu texte ca „viața bate filmul”. Dar nu este vorba numai de tricouri; deseori se fac și alte produse. Cănile le-am menționat deja, dar mai trebuie să amintesc, de exemplu, și de sacoșele sau de printurile (mici sau mari) care pot fi înrămate.
Pentru Druckeria, fani ai echipei de fotbal Poli, TomBabe a făcut tricouri și hanorace unisex cu „cine nu bea cu noi, bea împotriva noastră”, iar pentru o clinică dentară din Timișoara, OliDental Clinic, tricouri cu mesajul „zâmbiți, vă rog”.
Anul trecut, cireașa de pe tort a fost colaborarea cu Timișoara 2023, pentru care TomBabe a realizat tricouri, hanorace – dar și alte produse – inscripționate cu diverse texte bine ticluite, cum ar fi „poftim cultură” sau „salutări de la capitală”. La merchandisingul oficial Timișoara 2023 au participat și alte branduri timișorene; despre asta însă, într-un alt articol.
Cea mai nouă „ispravă” a celor de la TomBabe sunt 4 tricouri ediție limitată, o colecție lansată împreună cu Librăria Cărturești – 4 modele care vorbesc despre oraș, despre oamenii ei și despre ce le place lor. M-am topit când am văzut textele:
„multi culti ceau” – „fain is the new fine” – „gomboți & revolution” și „bega, jazz & art nouveau”