Site icon Desculță prin Timișoara

Out and about în Zürich (1). Prima ediție a Swiss Coffee Festival

Cafeaua din Zürich este cea mai scumpă din lume! ☕️ Mai mult decât atât, patru dintre cele cinci orașe din top 5 al celor cu cele mai mari prețuri la cafele, sunt orașe din Elveția: alături de Zürich, în top 5 au mai intrat orașele elvețiene Basel, Berna și Geneva. Singurul oraș non-elvețian din acest top: Copenhaga, pe un respectabil loc 2. În toate aceste orașe, o cafea are un preț piperat.

Clasamentul a fost realizat în 2016, dar sunt sigură că nu s-a schimbat nimic de atunci. În Zürich, o cafea costă, în mare, cam 5-6 franci. Așa că… atunci când am aflat că în Zürich are loc un festival al cafelei, la care intrarea costă doar 8 CHF, iar pentru suma asta poți gusta câte cafele dorești – și, să ne înțelegem, nu orice fel de cafea! – am zis că acolo este locul meu!

Sute de coffee professionals și mii de coffee lovers, într-un singur loc

Prima ediție a Swiss Coffee Festival a avut loc în perioada 1-3 martie 2019, în Halle 622 din cartierul Oerlikon din Zürich. Organizat de SCA (Speciality Coffee Association) din Elveția și destinat atât profesioniștilor din domeniu, cât și celor care sunt, pur și simplu, consumatori și… iubitori de cafea, acest eveniment este cel mai mare festival elvețian dedicat cafelei. Profesioniștii din domeniu s-au adunat aici pentru a concura în arta preparării cafelei, în decursul celor trei zile având loc și diverse ateliere, cursuri, masterclasses-uri și sesiuni de cupping. Dar mai ales, concursuri: Barista, Brewers Cup, Latte Art ș.a.m.d.

Înainte de eveniment, portalul best4.coffee a publicat un articol cu recomandări pentru vizitatori, în așa fel încât să te poți bucura cu adevărat de experiență. L-am citit și eu și l-am băgat la cap. Intitulat Cum să supraviețuiești primei ediții din acest festival?, articolul conține câteva tips utile și importante.

Primul dintre ele este acela de a nu strica, în niciun caz, cafeaua – cu lapte sau zahăr. Bea-o doar neagră! Sau cum ar fi să nu dai peste cap toată ceșcuța de la cafelele pe care dorești să le guști. Pentru că la finalul vizitei, riști să îți sară inima din loc! Hidratarea este, de asemenea importantă, scrie în articol. Așa că la eveniment au fost prezenți și cei de la Brita, care au avut grijă de acest aspect. Nici stomacul gol nu este recomandat atunci când vrei să deguști licorile acestea brune. Astfel în fața halei au fost amplasate câteva foodtruck-uri. Dar gustări se găseau și în interior – prăjiturele diverse, de exemplu. Un alt sfat era acela de a face și niște mișcare, după eveniment – recomandarea vorbea despre 5 kilometri de… jogging.

Cafea, cafea, cafea și… cafea

Imediat ce am intrat în sală, ne-a lovit parfumul demențial al diferitelor cafele proaspăt măcinate. Pe scenă aveau loc diverse concursuri și prezentări, în timp ce oamenii se plimbau, relaxați, printre tarabele cu cafele comercializate de companiile elvețiene.  Practic, după ce plăteai și intrai, puteai gusta un număr infinit de cafele. Toată lumea era cu nasul și cu limba în mirosurile îmbietoare din cești și ceșcuțe.

Mie mi-a plăcut deosebit de mult că, în timp ce unii au preferat să îți ofere cafeaua chiar în ceașcă de porțelan, cei care au ales paharele de unică folosință, au apelat totuși la unele din hârtie. M-am bucurat să nu văd plastic!

Acum aveai ocazia să atingi, să miroși, să întrebi, să afli. Și nu în ultimul rând, să guști orice specialitate doreai.

Preferatele mele au fost: o cafea indoneziană (extraordinar de tare, de altfel) cu aromă de lemongrass și o cafea mix din trei arome. Alin a gustat, printre altele, un cocktail în care era atât alcool, cât și cafea și diverse alte arome, de ex. citrice, ghimbir etc. Și care avea un nume fantezist: „Cowboy Fuel”.

Dacă vă place cafeaua, dacă sunteți mari consumatori de cafea, trebuie să mergeți, măcar o dată în viață, la un astfel de festival. Ca să vedeți ce înseamnă să iei cu adevărat în serios prepararea cafelei și să vă bucurați de o cafea cu adevărat bună. Printre multe altele, evenimentul m-am impresionat prin registrul bogat al gesturilor extrem de bine așezate al fiecărui barista: concentrați 100% la prepararea cafelei și la satisfacerea clientului.

We ❤️ coffee!

Exit mobile version